Strona główna forum    Zaloguj się   Zarejestruj    Szukaj    FAQ    RSS RSS 


Strona główna forum » Kolejnictwo » Kolej





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Remont Linii Ostrów Wielkopolski - Grabowno Wielkie
 Post Napisane: 29 sty 2012, o 18:56 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 1 sty 2012, o 14:39
Posty: 120
Tylko 100 km/h? Prędkość rozkładowa dla tego odcinka to 120 km/h. Skandal!!! Oczywiście nie ruszyli łuków pod Międzyborzem (obecnie 30 km/h).


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont Linii Ostrów Wielkopolski - Grabowno Wielkie
 Post Napisane: 29 sty 2012, o 19:52 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 1 sty 2012, o 15:43
Posty: 105
Nie i raczej szybko nie ruszą, zwłaszcza gdy się okaże, że będą budowali nową linię z Wrocławia do Warszawy


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont linii kolejowej 14 na odcinku Łódź Kaliska - Kalisz
 Post Napisane: 15 lut 2012, o 15:13 
Offline

Dołączył(a): 15 lut 2012, o 15:06
Posty: 4
Od 12 marca do 22 marca zamknięty będzie odcinek Sośnie Ostrowskie-Granowiec na linii Ostrów Wlkp.-Grabowno Wielkie.
W rozkładzie już wprowadzono zmiany:

http://rozklad-pkp.pl/query.php/pn?q=pl ... 6&OK#focus

PLK szykuje kolejne prace kosmetyczne na tej linii.
Pisałem w tej sprawie do PLK, w tym roku zamknięty zostanie również odcinek Międzybórz Sycowski-Pawłów Wlkp. w maju(zapewne chodzi o łuk, na którym jest ograniczenie prędkości), oraz odcinek Twardogóra Sycowska-Bukowina Sycowska w czerwcu(zapewne chodzi o niebezpieczny zakręt za stacją Bukowina w stronę Twardogóry, gdzie pociągi zwalniają do minimalnej prędkości i jest niebezpieczny przechył).
PLK jak widać zaplanowało 4 małe etapy prac kosmetycznych na tej linii w tym roku.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont linii kolejowej 14 na odcinku Łódź Kaliska - Kalisz
 Post Napisane: 15 lut 2012, o 15:45 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 1 sty 2012, o 15:43
Posty: 105
@m55rgy

Niestety link, który przesłałeś jest nieaktualny

Co do samej idei mam nadzieję, że w końcu oprócz takich kosmetycznych poprawek wezmą się nieco poważniej za to linię i podwyższą prędkości szlakowe.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont linii kolejowej 14 na odcinku Łódź Kaliska - Kalisz
 Post Napisane: 15 lut 2012, o 17:37 
Offline

Dołączył(a): 15 lut 2012, o 15:06
Posty: 4
No tak, link wygasa, lecz można sobie samemu sprawdzić wprowadzone zmiany na stronie PKP, wkrótce będzie zapewne oficjalne info.

Ważne jest to, że PLK ma na uwadze tą linię :)

Co do samego odcinka Ostrów Wlkp.-Grabowno Wielkie, PLK powinny rozważyć dobudowę drugiego toru na tym odcinku, jest to najkrótsza trasa kolejowa łącząca Wrocław z Warszawą i powinna być równie priorytetowa, a nie drugorzędna... :evil:
Zamiast bawić się w budowę szybkiej kolei, należałoby zmodernizować odcinek od Wrocławia Mikołajowa do Łodzi, przystosowany do prędkości 120 km/h, z ograniczeniami.
Na tej trasie są odcinki, gdzie pociągi jadą i ponad 120 km/h, przykładem jest odcinek Grabowno Wielkie-Borowa Oleśnicka gdzie składy pędzą nawet 130 km/h.
Również pociągi przejeżdżające przez Łódź powinny omijać dworzec Kaliski i Łódź Widzew kierując się jak najszybciej do Stolicy, czas jazdy zmniejszyłby się znacznie, z dzisiejszych 7 godzin podróży, nawet do 5 h. :)


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont linii kolejowej 14 na odcinku Łódź Kaliska - Kalisz
 Post Napisane: 15 lut 2012, o 20:21 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 1 sty 2012, o 15:43
Posty: 105
Wiem, że jest to najkrótsza trasa, i w porównaniu z linią przez Częstochowę czas przejazdu jest niemal identyczny, pomimo gorszych parametrów technicznych i zmiany kierunku jazdy na Łodzi Kaliskiej. Warto byłoby rozważyć system taki jak w Poznaniu, że po wjeździe składu na koniec chwilę później podjeżdża druga lokomotywa. Dodatkowo dziwi mnie fakt, że pociągi z Wrocławia do Warszawy są mniej oblegane przez Łodzian, niż te zaczynające w niej. Zapewne chodzi o standard, który w łódzkich pociągach jest wyższy, a i same składy są dłuższe. Porównywałem kiedyś linią przez Ostrów, Łódź z linią przez Częstochowę pod względem potencjału i linia przez Łódź wygrała pod tym względem.

A jakim cudem składy jadące z EP/EU07 na czele mogę jechać ^130km/h, skoro mogą one maksymalnie jechać 125km/h


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont linii kolejowej 14 na odcinku Łódź Kaliska - Kalisz
 Post Napisane: 16 lut 2012, o 12:12 
Offline

Dołączył(a): 15 lut 2012, o 15:06
Posty: 4
Oczywiście, wiem, że EP07 i EU07 mogą maksymalnie rozwijać prędkość do 125 km/h, wtedy wyjątkowo trafiłem na pociąg jadący z EP09 relacji Warszawa Wsch.-Wrocław Gł.(TLK16101). Sam byłem zdziwiony lokiem, który prowadził skład, lecz jak widać i takie przypadki się zdarzają na tej linii. Za Grabownem Wielkim, dokładnie na wyświetlaczu w wagonie było na liczniku maksymalnie 132 km/h, jeżeli chodzi o szczegół. ;)
Bodajże było to 20 grudnia 2011r.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont linii kolejowej 14 na odcinku Łódź Kaliska - Kalisz
 Post Napisane: 16 lut 2012, o 22:45 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 1 sty 2012, o 14:39
Posty: 120
Być może błąd wyświetlacza, nie sądzę aby mechanik ryzykował życie i zdrowie pasażerów i przekraczał dopuszczalną prędkość szlakową. Jak jechałem swego czasu RE Mewa to też jechaliśmy 128 km/h, tyle że mógł być to niedokładny pomiar prędkości (a ET22 może jechać maksymalnie 125 km/h ze składem pasażerskim).


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont linii kolejowej 14 na odcinku Łódź Kaliska - Kalisz
 Post Napisane: 17 lut 2012, o 12:36 
Offline

Dołączył(a): 15 lut 2012, o 15:06
Posty: 4
Być może, ale kto wie czy mechu nie pocisnął mocnej, bo skład jechał dość szybko, m.in. pociąg dojeżdżał do niektórych stacji 1-3 wcześniej niż przewiduje rozkład. O zdrowie i życie pasażerów pewnie nie każdy mechanik się martwi, tak jak to było w przypadku wypadku TLK'i w Babach na CMK w zeszłym roku. :(

Co tydzień podróżuję TLK'ami na odcinku Ostrów Wlkp.-Wrocław to naprawdę czasami wieje z grozą... :x, zwłaszcza na niebezpiecznych odcinkach(m.in. spory zakręt za Bukowiną Sycowską), gdzie niektórzy maszyniści są zbyt pewni siebie, nie zwalniają z pewnością do prędkości, jakimi powinni jechać co w przypadku tego zakrętu może okazać się katastrofalne w skutkach, bo przechył jest spory, no ale jak to mówią-Polak mądry po szkodzie. :|
Jeden mechu wyrobi się szybciej w czasie, a drugi będzie łapał opóźnienia po minucie, dwie właśnie w takich sytuacjach, bo woli zachować więcej ostrożności, jeden na tym zakręcie zwolni do minimalnej prędkości, że pociąg ledwo jedzie, a drugi pojedzie za szybko...no i robi to oczywiście na własne ryzyko, niestety.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Remont linii kolejowej 14 na odcinku Łódź Kaliska - Kalisz
 Post Napisane: 17 lut 2012, o 14:23 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 1 sty 2012, o 15:43
Posty: 105
@m55rgy

co do katastrofy w Babach nie uważam, aby wina leżała po stronie maszynisty. Nie od dziś wiadomo, że na kolei mamy wieloletnie zaniedbania i przestarzałe systemy kontroli ruchu kolejowego. Jeśli semafor pokazywał inną kombinacje niż zwykle mechanik się do tego zastosował. Ale wiadomo łatwiej zwalić winę na mechanika, niż przyznać się, że systemy na kolei są przestarzałe i nie gwarantują należytego bezpieczeństwa.


Góra 
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strona główna forum » Kolejnictwo » Kolej


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot]

 
 

 
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron